DL1MP1K | Date: ხუთშაბათი, 2012-02-09, 7:42 PM | Message # 1 |
Lieutenant colonel
Group: VIP
Messages: 77
Awards: 0
Reputation: 1
Status: გასული
| იმისათვის რომ უფრო თვალნათლივ დავინახოთ ოპერატორების მიერ გამოყოფილი ადგილის სიდიდეები გავაკეთოთ პატარა პროგრამა. გაუშვათ visual studio და მენიუ file ავირჩიოთ new გამოჩნდება ფანჯარა კონსტრუქტორების ჩამონათვალით .
მოვნიშნოთ Win32 Console Aapplication და მინიშნებულ ადგილას დავარქვათ რამე ჩვენ პროექტს , როგორც ჩემს შემთხვევაში MyProg , ქვედა ფანჯარაში ავირჩიოთ ლოკაციის ადგილი თუ სად შეიქმნას დირექტორია რომელშიც ჩვენი პროექტი განთავსდება. არჩეულ ადგილას შეიქმნება ახალი საქაღალდე იმავე სახელით რაც პროექტს დავარქვით ანუ MyProg . ყველა მოთხოვნის შემდეგ ღილაკი OK და კონსტრუქტორი შემოგვთავაზებს პროგრამის ტიპის არჩევას ამ ფანჯარაში არაფრის შეცვლა არ არის საჭირო უბრალოდ დავასრულოთ ღილაკი FINISH ით პროექტის შექმნა. კონსტრუქტორი გვიპატაკებს რომ შექმნის მარტო პროექტს და დანარჩენი თქვენ იცითო, ჩვენც არ ვეკამათებით და ვეთანხმებით, სხვანაირად არაფერი არ გამოვა. ბოლოსდა ბოლოს პროექტი შექმნილია მაგრამ მასში არაფრის გაკეთება არ შეიძლება რადგანაც დასამატებელია ფაილი რომელშიც კოდი უნდა ჩაიწეროს. ამიტომაც მენიუ Project -ში ვირჩევთ პუნქტს Add Tu project -> New რის შემდეგაც გამოჩნდება ფაილთა სია რომლის დამატებაც შესაძლებელია პროექტში
მოვნიშნავთ C++ Source File და ფანჯარაში File name ვარქმევთ ფაილს სახელს რაც მოგვეხასიათდება. ვადასტურებთ ყოველივე ჩვენს მიერ ჩადენილს და ფაილი პროექტში გამოჩნდება აი ასე
მართალია პროექტს ფაილი დავუმატეთ მაგრამ სამწუხაროა რომ ფაილში არაფერი არ წერია . თუ არ ჩავწერეთ არც ჩაიწერება. ჩვენც ვიწყებთ წერას. მაკროპროცესორი # include განაპირობებს მის შემდეგ მითითებული ფაილის ჩართვას ტრანსილირებულ ტექსტში. მისი სინტაქსია; # include < iostream.h > //ამ შემთხვევაში მიცემულია ფაილი რომელიც visual studios სპეციალურად განკუთვნილ საქაღალდეშია მოთავსებული ამ საქაღალდესაც იგივე სახელი აქვს რაც მაკროპროცესორს და მისი ნახვა შეიძლება visual studios პროგრამფაილების საქაღალდეში ასეთი ფრჩხილების გაკეთება თავისთავად მიანიშნებს იმაზე რომ პროექტსი ჩართულია სათაო ფაილი ( header File) visual studios სისტემიდან # include "MyClass.h"// ამ სახით ჩართული ფაილი შეიძლება იყოს როგორც visual studios სისტემიდან ასევე საკუთარი, ჩვენს მიერ შექმნილი სათაო ფაილი იმ შემთხვევაში თუ ის ფაილი რომელსაც მაკროპროცესორის შემდეგ ვწერთ იმყოფება იმავე საქაღალდეში რომელშიც ტრანსლირებული პროექტია მოთავსებული(ეს არ ეხება visual studios ფაილებს), სხვა შემთხვევაში უნდა მიეთითოს მთლიანი გზა ფაილამდე თუკი იგი სხვა საქაღალდიდან არის ჩართული. მას შემდეგ რაც ფაილი დავამატეთ პროექტს უკვე შეგვიძლია ჩავწეროთ მაკროპროცესორი რათა მისახწევი გახდეს იმ ფუნქციათა გამოყენება რომელიც ვიზუალ სტუდიოს სტანდარტულ ბიბლიოთეკაშია რეალიზებული. #include < iostream.h > void main()
{
cout <<" \t\t**************** HELOO C++ **************** "< < endl;
int a=0,B;
char Tx='s';
double Doi=8.9;
float mani=10.45;
B=sizeof(Tx);
cout<<"char mexsierebaSi ikavebs --- "< < B < <" baits "< < endl;
B=sizeof(a);
cout <<"Int mexsierebaSi ikavebs --"< < B < <" baits" < < endl;
B=sizeof(Doi);
cout << "double mexsierebaSi ikavebs --- "< < B < <" baits"< < endl;
B=sizeof(mani);
cout << "float mexsierebaSi ikavebs --- "< < B < <" baits"< < endl;
}
მივყვეთ და განვიხილოთ კოდი ნაბიჯ-ნაბიჯ. პირველ ხაზში ჩავრთეთ სათაო ფაილი რომელშიც რეალიზებულია ეკრანზე გამოყვანის ფუნქციები აქედან მაქვს საშუალება გამოვიყენო ფუნქცია cout<< ამის გარდა კიდევ ბევრი ფუნქციაა რეალიზებული ამ სათაო ფაილში მაგრამ მე ჯერ სხვა არ მჭირდება. შემდეგ ხაზში იწყება პროგრამა ფუნქცია main() როგორც მისი დასახელებიდანაც ჩანს არის მთავარი ფუნქცია, იგი გლობალურია და რაიმე სათაო ფაილს არ მოითხოვს, მისი მოქმედება იწყება გახსნილი ფიგურული ფრჩხილიდან და მთავრდება დახურულ ფრჩხილთან. შეიძლებოდა უბრალოდ დაგვეწერა მარტო ფუნქცია მაინი თავისი ფრჩხილებით და პროგრამა უკვე გაეშვებოდა თუმცა არაფერს არ გააკეთებდა. შემდეგ ხაზში უბრალოდ გამოგვყავს მისალმება სუფთა ესთეთიკური თვალსაზრისით. როგორც ხედავთ ტექსტი ბრჭყალებშია მოთავსებული რაც მის უცვლელად გამოყვანის გარანტიაა და თანაც ბრჭყალების გარეშე იგი არ აღიქმება ტრანსლიატორის მიერ როგორც ტექსტი. ტექსტის თავში \t\t გაკეთებულია ტაბულაციის მიზნით რათა ტექსტი მარცხენა კიდედან ეკრანის ცენტრისკენ გადმოადგილდეს, ბოლო სიტყვა endl - ს მიზანია კურსორის შემდეგ ხაზზე გადმოტანა , წინააღმდეგ შემთხვევაში ყველა ტექსტი ერთ ხაზზე გამოვიდოდა რაც მაინცდამაინც ლამაზი არ იქნებოდა. შემდეგი ხაზიდან იწყება ცვლადების გამოცხადება, ოპერატორის შემდეგ შეიძლება ცვლადების ჩამონათვალი გაკეთდეს, ოღონდ ისინი ერთმანეთისაგან მძიმით უნდა გამოიყოს. ცვლადების გამოცხადების ბოლოს აუცილებლად უნდა დაისვას წერტილ მძიმე რომელსაც ცარიელი ოპერატორი ქვია და ყოველი გამოცხადების ბოლოში ისმევა. ასევე გლობალური ფუნქცია B=sizeof(ცვლადი) არ საჭიროებს რაიმე სათაო ფაილს . მისი მიზანია გაზომოს მის ფრჩხილებში მოთავსებბული ცვლადის სიდიდე მეხსიერებაში და აბრუნებს მთელ რიცხვს ცვლადის ზომას ბაიტებში, ამიტომაც იგი int ს გაუტოლე , ყოველი გამოძახების შემდეგ B ს მნიშვნელობა გამოგვყავს ეკრანზე.
მიზანი ამართლებას საშუალებას ! ვინც ეძებს ის პოულობს : http://therealgta.ucoz.com ითამაშე ფლეშ თამაშები : http://gamesforboys.in
|
|
| |