DL1MP1K | Date: ხუთშაბათი, 2012-02-09, 7:41 PM | Message # 1 |
Lieutenant colonel
Group: VIP
Messages: 77
Awards: 0
Reputation: 1
Status: გასული
| ცვლადების გამოცხადება ხდება ოპერატორის მიშვეობით ანუ იმ სპეციალური სიტყვებით რომლებიც ტრანსლიატორშია რეზერვირებული და მას ტრანსლიატორი გამოყოფილი ფერით აფერადებს. ჯერ იწერება ოპერატორის დასახელება რომელიც ამასთანავე ცვლადის ტიპსაც განსაზღვრავს, ხოლო შემდეგ მოდის ცვლადი. ცვლადი შეიძლება იყოს ნებისმიერი სიტყვა გარდა ზემოთ აღნიშნული რეზერვირებული სიტყვებისა, აგრეთვე არ შეიძლება ცვლადი იწყებოდეს რიცხვით ან პუნქტუაციის ნიშნებით. მისაღებია მხოლოდ ხაზგასმის ნიშანი რომლითაც შეიძლება რომ დაიწყოს ცვლადის დასახელება. მაგ char string; // მისაღები გამოცხადება
char -არის ოპერატორი string - არის ცვლადი
int 1a; //მიუღებელი გამოცხადება
int a1; //მისაღებია
double _Mani; //მისაღებია
float < fg ; //მიუღებელი გამოცხადება
float fg _ ; //მისაღებია ცვლადის სიგრძე ასოებში არ არის შეზღუდული მაგრამ მისაღებია კომპაქტური და ამასთანავე ინტუიციურად გასაგები სახელების დარქმევა ცვლადებზე, რაც პროგრამის კოდს ადვილად საკითხავს ხდის. სანამ გავარჩევდეთ თუ რას ნიშნავს ცვლადის გამოცხადება, მანამდე უნდა გავარკვიოთ რა წონა აქვს თითოეულ ოპერატორს და რატომ არის საჭირო ოპერატორის არსებობა ცვლადის წინ; ყოველ ოპერატორს აქვს დატვირთვა რომ პროგრამის გაშვების დროს სისტემას მოსთხოვოს იმ ბაიტების რაოდენობა მეხსიერებაში რამდენი ბაიტის მატარებელიც არის თითოეული მათგანი, ეს ადგილი მეხსიერებაში შეიძლება ცარიელი იყოს მაგრამ პროგრამის მსვლელობი პერიოდში შეიძლება შიგ რაღაც ჩაიწეროს ანუ ის ცვლადი რომელსაც ოპერატორის შემდეგ გამოვაცხადებთ ხდება იგივე ტიპის რაც მისი ოპერატორია . მაგალითად როდესაც გვინდა რომ შევკრიბოთ ორი მთელი რიცხვი ამისათვის უნდა გამოცხადდეს მთელი რიცხვების ოპერატორი , თუ ვიცით რომ საქმე ათწილადებთან გვექნება მაშინ ათწილადების ოპერატორი, ხოლო თუ ტექსტებთან გვინდა მანიპულაციები მაშინ მის ოპერატორს მივმართავთ. ქვემოთ განვიხილოთ თითოეული მათგანი; char _text; // char ოპერატორი დარეზერვირებულია ტექსტებთან სამუშაოდ და იგი მეხსიერებაში იკავებს 1 ბაიტს int num; // int ოპერატორი დარეზერვირებულია მთელ დადებით და უარყოფით რიცხვებთან სამუშაოდ და იგი მეხსიერებაში იკავებს 4ბაიტს; double man; და float mani //double და float ოპერატორი განკუთვნილია უარყოფით და დადებით ათწილადებთან სამუშაოდ და იგი მეხსიერებაში იკავებს 8 ბაიტს; void Free // void ოპერატორი არის ცარიელი ოპერატორი რომელიც შესაძლებელია გამოყენებული იქნას ნებისმიერი ცვლადის გამოსაცხადებლად და მას ეკავება 4 ბაიტი მეხსიერებაში. თუმცა არანაირი მანიპულაცია მასზე არ შეიძლება იქნას ჩატარებული თუ არ მოხდება რომელიმე სხვა ტიპზე გადაყვანა, რომელსაც შემდგომში განვიხილავთ . bool Refl; // ბინარული ანუ ორობითი ოპერეტორი რომელსაც შეუძლია მიიღოს მხოლოდ ორი მნიშვნელობა true და false; unsigned // unsigned არის ოპერატორი რომელიც იწერება რომელიმე ოპერატორის წინ და განსაზღვრავს რომ მისი მომდევნო ოპერატორი არის განკუთვნილი მხოლოდ დადებითი ნიშნის მქონე რიცხვებისათვის და მცდელობა რომ მას მივანიჭოთ უარყოფითი მნიშვნელობა ტრანსლიატორის შეცდომას გამოიწვევს, მისი სინტაქსისი შემდეგნაირია unsigned char text; unsigned int num; თუმცა მარტო unsigned-iც შეიძლება რომ იქნეს რომელიმე ცვლადის ოპერატორი, ამ შემთხვევაში იგი ასოცირებული იქნება unsigned int - თან; ასევე ოპერატორებია + - = * / ; მიმატება , გამოკლება ტოლობა, გამრავლება და გაყოფა;
მიზანი ამართლებას საშუალებას ! ვინც ეძებს ის პოულობს : http://therealgta.ucoz.com ითამაშე ფლეშ თამაშები : http://gamesforboys.in
|
|
| |