DL1MP1K | Date: ხუთშაბათი, 2012-02-09, 7:46 PM | Message # 1 |
Lieutenant colonel
Group: VIP
Messages: 77
Awards: 0
Reputation: 1
Status: გასული
| რა არის სტრუქტურა და რისთვის ვიყენებთ მათ? ამ კითხვაზე, რომ გავცეთ საფუძვლიანი პასუხი გავიხსენოთ ჩვენივე ლექციებიდან ნასწავლი მასივები. კერძოდ მასივების საშუალებით შესაძლებელია რამოდენიმე ცვლადის, რომელთაც ერთი სახის ტიპაჟი გააჩნიათ ერთ ფაილების ტიპად ჩამოყალიბება. ხოლო სტრუქტურების სახით შესაძლებელია უკვე აგრეთვე რამოდენიმე ცვლადის, რომელთაც სხვა და სხვა სახის ტიპაჟები გააჩნიათ, ერთ საერთო კომბინირებულ ფაილთა ტიპად ჩამოყალიბება. ცოტა რთულად კი გამოგვივიდა ნათქვამი, მაგრამ არა უშავს მაგალითების სახით ადვილად გაერკვევით ჩვენს ნათქვამში. ჯერ კი დავიწყოთ თავიდან, ანუ განვსაზღვროთ სტრუქტურა. პირველ რიგში კი უნდა ისწავლოთ თუ რა განსხვავებაა სტრუქტურების ტიპებსა და სტრუქტურის ცვლადებს შორის. სტრუქტურის ტიპი ესაა იგივე ფაილის ტიპი (როგორც int, double ან string) , რომელიც ჩვენგან განისაზღვრება და არა თვით პროგრამირების ენისაგან. ხოლო როდესაც ჩვენ უკვე სტრუქტურის ტიპს ანუ სახეობას განვსაზღვრავთ, მაშინ შეგვიძლია უკვე ცვლადებიც შემოვიტანოთ, როგორც სტრუქტურის ცვლადები და განვსაზღვროთ ისინი სტრუქტურულ ცვლადებად.
კომპლექსური ფაილები
როგორც სახელწოდება მიგვანიშნებს, აღნიშნული ფაილი შედგება სტრუქტურისაგან და მათში ჩვენს მიერ შემოტანილ-განსაზღვრული ცვლადებისაგან. ვცადოთ და დავწეროთ პროგრამა, რომელიც მოგვცემს საშუალებას შევქმნათ პატარა ე. წ. საბანკო სტრუქტურა, სადაც დაგვჭირდება აუცილებლად კლიენტის სახელი, მისი კონტო ნომერი (ნომერი, რომელიც საშუალებას აძლევს როგორც კლიენტს, ასევე ბანკის ადმინისტრაციას განსაზღვროს კლიენტის ყველა მონაცემი), კონტოს მდგომარეობა (თანხის რაოდენობა) და მთლიანი კრედიტი.
მივყვეთ ნაბიჯ-ნაბიჯ ჩვენს მაგალითს. შემოვიტანოთ ახალი პროექტი სადაც გამოვიძახებთ აგრეთვე კლასს < string >.
#include < iostream > #include < string > // შემოტანილია string using namespace std;
struct konto // სტრუქტურის განსაზღვრა { string klientisSaxeli; // შემოგვაქვს სტრუქტურის ცვლადები int kontoNomeri; double kontosMdgomareoba; int krediti; };
int main() { konto cemiKonto;
cemiKonto.klientisSaxeli = "xinkala"; // წერტილის საშუალებით სტრუქურაზე ზემოქმედება cemiKonto.kontoNomeri = 1234567; cemiKonto.kontosMdgomareoba = 3000; cemiKonto.krediti = 1000;
cout << "Konto " << cemiKonto.klientisSaxeli // კლიენტის მონაცემების გადმოცემა << endl << endl; cout << "\tKontoNomeri: " << cemiKonto.kontoNomerir << endl; cout << "\tKontosMdgomareoba: " << cemiKonto.kontosMdgomareoba << endl; cout << "\tKreditis gacemis szRvari: " << cemiKonto.krediti << endl; cout << endl;
return 0; }
თქვენ ამ მაგალითში გარკვევა არ უნდა გაგიჭირდეთ, გნებავთ გაუკეთეთ კოპირება და მაგალითი თქვენი კომპილერის საშუალებით გამოსცადეთ. ჩვენ კი შეგნებულად ვუვლით გვერდს ამ თემაზე ფართო საუბარს, რადგან ეს სტრუქტურული ვარიანტი გამოიყენებოდა C პროგრამირების ენაში, რომელიც C++ ში კლასებმა შეცვალეს. კლასები კი უფრო ფართო მცნებაა ვიდრე სტრუქტურა, აქედან გადავდივართ ობიექტებზე და შესაბამისად ობიექტორიენტირებულ პლათმორმაზე.
მიზანი ამართლებას საშუალებას ! ვინც ეძებს ის პოულობს : http://therealgta.ucoz.com ითამაშე ფლეშ თამაშები : http://gamesforboys.in
|
|
| |